Kanal A'da Manchester United-Manchester City Carling Cup yarı finalini izliyorum. Aniden "Meşhur Dürümcü Yaşar Usta" reklamı belirdi. Yarı yerel dandik bir kanal olsa da kabloluda Digiturk'te yayın yapan bir kanal sonuçta bu. Maç yayını sırasında dürümcünün reklam vereceği kadar ucuz mu reklam vermek? Kız arkadaşına evlenme teklifini de Kanal A aracılığıyla yapabilir misin acaba?
Bu arada reklam demişken Türk Hava Yolları reklamları da Old Trafford'da dönmeye başlamış. Barcelona anlaşmasından sonra takdir edilmesi gereken bir hamle daha. THY yönetiminden kendilerinden beklenmeyen bir vizyon göstergesi. 2006 Haziranı'nda kabin görevlisi eksikliği nedeniyle Türkiye'nin her yerinde uçaklar rötar yapmıştı. Kabin memurlarının eğitimi bitecek ve hemen uçuşlara gönderilecekti. Fahiş bir organizasyon bozukluğuydu bu. O noktadan buralara gelmeleri çok güzel.
Yurtdışına sunacağımız herkese hitap eden pek markamız yok. Beko dışında başka bir marka aklıma gelmiyor. Yıllardır süregelen "Türkiye'nin şu kadar tanıtımı oldu" geyiklerinin anlam kazanması için herkese hitap eden ürünlere ihtiyacımız var. Milli Takım maç kazanınca olduğu dile getirilen tanıtımın turizme direkt etkisi yok. İnsanlar gördüklerini ancak Türk olduğu bilinen markalarla eşleştirebilirse fayda sağlanır.
Reklam, tanıtım demişken daha çok yol almamız lazım çok. Yaz yaz bitiremezsin özellikel turizm reklamlarındaki hataları. Metrodan üstünde folklor kıyafetleriyle at üstünde çıkan kız görüntüsü geliyor da önüme, aman aman.
27 Ocak 2010 Çarşamba
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder