16 Ocak 2010 Cumartesi

Kültür başkenti


Müjdeler olsun, İstanbul'un 2010 Avrupa Kültür başkenti olması nedeniyle etkinlikler bugün başlıyor. Ben bile bugünün şerefine saçlarımı kestirdim, yeni bir başlangıç yapıyorum.

Taksim'de Tarkan, Pendik'te Kıraç, Bağcılar'da Zara sahne alıyor. Aslında bu konserler dizisi Cihangir'de Bülent Ortaçgil, Etiler'de Arto, İstanbul'un değişik varoş muhitlerinde Nihat Doğan, İzzet Yıldızhan, Alişan, vs. ile devam etmeliydi. Her halde önümüzdeki haftalara sarktı. Bir de Anadolu Ateşi'ni programda göremedim, bir yanlışlık oldu galiba.

Bu büyük etkinliklerin haberleri eminim yarın öbür gün New York Times, The Guardian, Le Figaro, El Pais gibi ülkelerinin en önemli gazetelerinde çıkacak ve kültür başkentliği şerefine İstanbul'a turist akacak.

Devletin elinde olunca bu tanıtım işleri her zaman öyle felaketler yaşanıyor. THY'nin reklamında oynatmak üzere Kevin Costner'ı seçmesi gibi işte. Ya hiç sansasyon yaratılamıyor, ya da yapılan işler komik kaçıyor.

Bu haber etkinlikler her yerde haber olsun istenir değil mi, yanlış mı düşünüyorum acaba? Getir Beyonce'yi Taksim meydanına haber olsun, veya kültür turizmi için gelen kitleyi mi hedefliyorsun, getir dünyaca ünlü tenorların hepsini bir araya, öyle bir start ver. Her zaman kendimiz çalıp kendimiz oynuyoruz. Yani bunu da bak halka bedava eğlence sağladık, hem sahneye çıkar yarım saat konuşup propaganda yaparız diye düşünüyorsa Kültür Bakanı, Belediye Başkanı, vs. yazıklar olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder