7 Haziran 2009 Pazar

Çalışanın Günlüğü vol.1 Kültür Şoku

Çiçeği burnunda, taze, toy, tecrübesiz, çekingen bir çalışan olarak ilk işimde ilk haftamı geçirdim.

Kültür şokunu pek yaşamam hatta onu yaratabilecek koşullar bana mutluluk verir. Orta okula kaydolmaya gittiğimde Koç Özel Lisesi'nin portatif tribünlü kum futbol sahasını görünce anneme dönüp 'Anne bak okulun içinde stadyum bile var,' demiştim. Çünkü o zamana kadar yaşadığım ilçenin stadının okulun sahasından farkı yoktu. En ağır kültür şokunu o zamaan yaşamıştım.

Yurt dışında bir yeri görmeye gittiğimde oranın çarşısı pazarı tarihi yerlerini görmekten önce insanların yaşayışı ve kültürü ile öğrendiğim şeyler bana mutluluk verir.

Öncelikle şunu söyleyeyim ki ofis atmosferinin hakim sohbet konuları hele hele sizden yaşça büyük insanlar çoksa çok farklı. Haftasonu kayınvalidemler geldi, balayına şuraya gitmiştik, ablam evleniyor, bizim oğlanın ikinci doğum günü bugün, hangi diyetisyene gidiyosun, evin taksitlerini ödememiz lazım. Yaş icabı bu muhabbetlere katılamıyorsun tabii, hayatının büyük bir zümreninkine benzer özellikler taşıyacağını anlıyorsun.

En kaçınılmaz şey ise partinin bittiğini fark etmek. Her şey yalan bu gerçek sözünün anlamını daha iyi kavramak. Yapacaklarının sonucunu iki kere düşünmek. Bu kaçınılmazların yanında çğle yemeğininden ayrı bir keyif almak, nasıl bir tip olduğunu hiç bilmediğin insanlarla sürekli telefonla konuşmanın garipliği, vs,vs.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder